zondag 8 september 2013

Losse eindjes

Dat ik al een poosje niets gepost heb, betekent niet dat ik stil heb gezeten. Zeker niet zelfs: ik ben op vakantie geweest, heb alle seizoenen Gillmore Girls gekeken, bak en kook me een ongeluk en... ik ben bezig met niet 1, niet 2, maar 3 haaksels =)
Losse eindjes leek me dan ook wel een toepasselijke titel, want daar heb ik er op dit moment voldoende van!

Maar waar ben ik dan precies mee bezig?  Onder andere hiermee:
chantaladriaansen.blogspot.com - gehaakte mocassin
mocassin

Ik vond op internet een supertof patroon voor soccasins. Socca-wats? Soccasins: moccasins met een stuk sok eraan gehaakt. Deze leken me ideaal voor de weer aankomende koude maanden.
Vol goede moed ben ik begonnen, maar nu ik er eentje zo goed als af heb vind ik dat het patroon nog wel wat aanpassingen nodig heeft. Zo is de mocassin veel te wijd en wil ik de zool van een andere, dikkere wol haken. De foto hierboven laat dan ook alleen de proefversie zien, die ik gebruik om het patroon onder de knie te krijgen en te zien wat ik anders wil. Alleen de kleur is al definitief :)

Toen ik op vakantie was ben ik begonnen aan deze grannysquare-deken. Het leek me een ideaal project: de kleine lapjes vragen weinig tijd en nemen weinig ruimte in de bagage in, maar al doende heb je zo toch iets groots in elkaar. Dat ze weinig tijd vragen is zeker waar, dat van het weinig ruimte innemen ook, maar het venijn zit in het staartje: het afhechten. Hierdoor heb je dus niet zomaar even wat groots in elkaar. Ik haak op het moment zo'n 8 à 10 vierkantjes per week, dus die deken duurt nog wel even: ik heb nu 50 vierkantjes. Hoewel Diego er wel al prima onder en op kan slapen!
chantaladriaansen.blogspot.com - begin van granny square deken
meer winterse warmte
Tussen al dat ingewikkelde, grote haakgeweld door had ik ook wel weer eens zin in een kort en snel projectje. En laat ik nu afgelopen week tegen de perfecte kleur en dikte wol aangelopen zijn voor een sjaal! Die heb ik gisteren dus maar even gemaakt.
chantaladriaansen.blogspot.com - sjaal
ook Diego zit er warmpjes bij!
Op de foto heeft Diego een deel van de sjaal om: ik was toen ongeveer op 1/3. Foto's van het eindproduct volgen nog, als het weer eens echt sjalenweer is, ergens in januari ofzo, hopelijk ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten